Europe and Germany in the current global setting
FGV, Auditório 307 (3º Andar) - Praia de Botafogo, 190, Rio de Janeiro - 22/06/2010 (O dia inteiro)

O Centro de Relações Internacionais da FGV, sediado no CPDOC, convida para o Ciclo de Palestras "Europe and Germany in the current global setting", dia 22 de junho às 17h30. A FGV oferecerá, após as palestras, uma recepção para todos os participantes do evento, no 12° andar.

Palestrantes:

“The EU and the role of Germany after the Lisbon Treaty”
Ambassador Fritjof von Nordenskjöld, Executive Vice President, German Council on Foreign Relations

"The 'normalization' of German foreign policy and the EU"
Prof. Dr. Gunther Hellmann, Professor of Political Science, Goethe-University Frankfurt am Main

“The EU as a Global Security Actor”
Prof. Dr. Margarita Mathiopoulos, Professor of US Foreign Policy and International Security, University of Potsdam & Executive Director, Potsdam Center for Transatlantic Security and Military Affairs.

“Germany’s foreign policy towards Brazil within the context of EU-Latin American Relations”
Prof. Dr. Detlef Nolte, Vice-President, GIGA German Institute of Global and Area Studies

A palestra será apresentada e mediada pela Prof. Elena Lazarou (CRI/CPDOC) e será proferida em inglês. As inscrições devem ser enviadas para Carolina.valladares@fgv.br.